منو
پست شماره : 1691

معرفی فرز و انواع مختلف آن

توسط نادرنیاکان
آوریل 14, 2021
معرفی فرز و انواع مختلف آن

فرز

امروزه ابزارآلات مختلفی در اکثر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند.  ابزار آلات زیادی  در بازار وجود دارد که هر کدام برای کارهای تخصصی طراحی شده اند.  بعضی از ابزار به علت کارایی منحصر به فردی که دارند بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان  قرار می گیرند. فرزها ابزاری پرکاربرد و پر طرفدار هستند. به طوری که در بسیاری از مشاغل مختلف نداشتن این ابزار امکان پذیر نیست. همین امر باعث شد شرکت های تولید ابزار آلات با تولید فرزهای متنوع و مختلف این نیاز مشتریان را برطرف کنند. ما در اینجا سعی داریم به معرفی فرز و انواع مختلف آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

برندهای مختلفی در زمینه تولید فرز و انواع آن فعال هستند و با تولیدات مختلف و متنوع سعی در برطرف کردن این نیاز مشتریان خود دارند. برندهایی مانند بوش ، دیوالت ، رونیکس ، هیوندای ، توسن ، آروا ، آنکور ،متابو و … .

از فرزها به عنوان  کفساب، پولیش و برش دهنده ، رفع موارد زائد روی سطح مورد نظر و صیقلی کردن سطح  و تیز کردن ، می توان استفاده کرد. دستگاه های فرز متفاوتی وجود دارند برخی برقی هستند ، برخی شارژی و مواردی از فرز ها هستند که با استفاده از باد تولیدی کمپرسور های هوا عمل می کنند.

 

فرزهای آهنگری

فرزهای آهنگری از جمله فرزهای موجود در بازار هستند که برای برش و سایش قطعات فلزی استفاده می شود. این ابزار آلات دارای صفحات 180 میلی متری هستند و همچنین نسبت به فرز های آهنگری سرعت چرخش و  سرعت گردش در حالت بی باری و آزاد بیشتری دارند. صفحه های مختلفی برای مصارف مختلف تولید شده اند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

فرزهای سنگ بری

فرزهای سنگ بری از دیگر انواع فرز ها می باشند ، که مناسب استفاده روی سطوح سنگی به طور مثال برای برش انواع سنگ ، کاشی ، آجر ، سنگفرش ، گچ و سیمان هستند. همچنین از این دستگاه می توان برای برداشتن مواد اضافی از روی یک قطعه  استفاده کرد. در مقایسه با فرزهای آهنگری این فرزها سرعت گردش پایینتری دارند و همچنین صفحه هایی که در این فرز ها مورد استفاده قرار می گیرند 230 میلی متری هستند.

مینی فرزها

مینی فرز

مینی فرزها نمونه کوچکتر فرز ها هستند که برای کارهای سبکتر ظریف تر مناسب هستند. این دستگاه ها در مقایسه با فرزهای معمولی وزن کمتری دارند، کنترل و تسلط روی آن ها بیشتر است و همچنین قدرت آن ها نسبت به فرزهای معمولی کمتر است . صفحه این مینی فرزها نسبت به فرزهای معمولی کوچکتر است. و دارای اندازه های 125 میلی متر و 115 میلی متر هستند. مینی فرزها  برای استفاده در کارگاه های کوچک مناسبند.

 

 فرز انگشتی

فرز انگشتی

یکی دیگر از انواع فرزها فرزهای انگشتی هستند . که برای منبت کاری، ظریف کاری های نجاری، قالب سازی ها ، حکاکی، طراحی، سوراخکاری، شیارکاری و … استفاده می شوند.  همچنین برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات می توان از این وسیله استفاده کرد. این ابزار یک موتور کوچک و چند چرخ دنده درون دارد تا شفت اصلی دستگاه را بچرخاند. در فرز انگشتی سرعت ،توان دستگاه و سایز کولت بسیار مهم است. البته سرعت بسیار مهم تر است.
فرز انگشتی دارای دو مدل گلو بلند و گلو کوتاه است. فرز گلو بلند برای مکان هایی که دسترسی سخت دارند مناسب است.

فرز مینیاتوری

فرز مینیاتوری

از فرز مینیاتوری می‌توان  برای سوراخ‌های بسیار ریز، حجم تراشی‌های کوچک، برش کاری، ایجاد طرح‌های بسیار ظریف  … را روی چوب یا هر سطح دیگری انجام داد.
فرز مینیاتوری همانطور که از نامش پیداست ابعاد بسیار کوچکی دارد و می‌توان آن را مانند یک قلم در دست گرفت. از فرز مینیاتوری در مجسمه سازی، حکاکی، طلاسازی، ساخت ماکت‌های چوبی، کاردستی، قالب سازی، دندان سازی و بسیاری موارد دیگر می توان استفاده کرد.

فرز انگشتی نمونه بزگتر فرز مینیاتوری است. فرزهای انگشتی در مقایسه با فرزهای مینیاتوری هم توان بیشتری دارند و هم سایز کولت بزرگتری و وزن آنها بیشتر است.

اور فرزها

اور فرز توسن

از جمله فرزهاست که خود این محصول در شکلهای مختلفی تولید می شود و استفاده های گوناگونی دارد. اور فرز دستگاهی است که سرعت بسیار بالایی در حدود 30 هزار دور در دقیقه تیغ یا ابزار را به چرخش در می آورد و برای ایجاد شیار، زه وار، ایجاد سوراخ و برش و ایجاد اتصال های چوبی و موارد دیگری استفاده می شود. همچنین برای بزار زدن لبه میز و صفحات چوبی، گود کردن جای شیشه یا زه وار قاب عکس، یا کنده کاری چوب و ام دی اف و انواع پلیمر ها مانند صفحات پلی اتیلن  استفاده می شود.

فرز و انواع مختلف آن

دیسک ها

انواع دیسک ها

انواع مختلفی از دیسک ها وجود دارند که برای کاهای مختلفی طراحی و تولید شده اند. ئ ما باید با توجه به نیاز دیسک مناسب را انتخاب کنیم در ادامه به معرفی دیسک ها می پردازیم.

دیسک سنباده ای

دیسک سنباده ای

این دیسکها نسبت به سایر دیسک ها نازکترند. و برای برش استفاده می شوند. (حدود 6 میلی متر)، وزن سبک و سرعت گردش نسبتا سریع از جمله ویژگی های این محصول است.

دیسک الماسی

دیسک الماسه

برای برش و سنگ زنی، برش بتون، کاشی، گرانیت و سنگ استفاده می شوند ، اما خیلی سریعتر از دیسک های سنباده ای هستند . عمر آنها نسبت به دیسک سنباده ای بسیار بیشتر است.

دیسک سیمی

دیسک سیمی

از دیسک فرز سیمی برای صیقل دادن و از بین بردن زنگ زدگی و رنگ استفاده می شود. و خود دارای انواع مختلفی است.

دیسک فلاپ

دیسک فلاپ

فرز و انواع مختلف آن

از این دیسک  برای سنباده زدن و هم سطح کردن دقیق فلز استفاده می شوند.
دیسک های فلاپ به راحتی لبه های جوش را برداشته و لبه های تیز گوشه ها را از بین می برند . دیسک فلاپ برای تمیز کردن جای جوشکاری ها و صیقل دادن فلز عالی کار می کند.

صفحه فرز سیلیکون کارباید

 

از این صفحه برای شکل دادن به فلزات استفاده می‌شود. و همچنین برای سنگ زنی فلزات و پاک کردن جای جوش یا زنگ آهن و ایجادی ظاهری تمیز برای فلزات و برای لبه صفحات فلزی و تیز کردن ابزار هم کاربرد دارد.

فرز و انواع مختلف آن

 

صفحه برش

فرز و انواع مختلف آن

برای برش دادن سطوح و وسایل سخت مثل میله، مهره، میل گرد و لوله‌های فلزی مناسب است.

صفحه سنباده پولیش

فرز و انواع مختلف آن

از این ابزار برای تراشیدن رنگ قدیمی و  از روی سطح های مختلف ،صافکاری چوب قبل از استعمال روغن جلا و دیگر پوشش‌های شفاف و رنگی و همچنین صاف کردن سطوح و حذف برآمدگی‌ها و ناصافی‌ها استفاده می شود.

صفحه سنگ

فرز و انواع مختلف آن

از این ابزار برای فرم دادن سریع لبه ‌ها و تیز کردن ابزارهای مختلف استفاده می شود.

صفحه فرز آلومینیوم اکسید

فرز و انواع مختلف آن

در نجاری و برش موادی مثل نئوپان  استفاده می شود.

فرز و انواع مختلف آن

برای خرید فرز های بوش کلیک کنید.

برای خرید فرزهای رونیکس کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس بگیرید : 623 10 10 9 - 021