منو
پست شماره : 3550

نمای اسپایدر چیست ؟|انواع نمای اسپایدر | مزایا | معایت|مشاوره|خرید متریال

توسط نادرنیاکان
اکتبر 6, 2021
نمای اسپایدر چیست ؟|انواع نمای اسپایدر | مزایا | معایت|مشاوره|خرید متریال

نمای اسپایدر چیست ؟

آیا تا به حال از به فکر رفته اید که نمای اسپایدر چیست ؟  امروزه نمای شیشه‌ای  spider یا عنکبوتی به خاطر جذابیت و زیبایی خاصی که دارند، معمولاً در نمای ساختمان‌های اداری، تجاری، هتل‌ها و دیگر مراکز طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا جواب نمای اسپایدر چیست ؟را همراه ویژگی‌ها و مزایای استفاده از نمای شیشه‌ای spider را توضیح دهیم. پس با نمای اسپایدر چیست همراه باشین

 

نمای اسپایدر چیست ؟

 

معرفی نمای اسپایدر

اکنون قصد داریم تا نمای اسپایدر را به شما معرفی نماییم : نمای شیشه‌ای یا نمای شیشه‌ای اسپایدر که با نام نمای عنکبوتی نیز شناخته‌شده است، در معرفی نمای اسپایدر به دلیل داشتن جذابیت بصری مانند ایجاد پوسته شفاف و بهره برداری از شیشه های با ابعاد بزرگ و تنوع پذیری در طراحی مورد علاقه کارفرمایان و طراحان قرار گرفته است  درست است که ساختار نمای اسپایدر مشابه یک بافت از تارهای عنکبوت است ولی قطعا ساختار سازه ای ان به مقاومت تارهای بافته شده ان است

اگر بخواییم در معرفی نمای اسپایدر ان را توصیف کنیم قطعا نمای شیشه‌ای اسپایدر یکی از سازه‌های پیشرفته در صنعت ساختمان‌سازی است که در آن میتوان کنترل  کلیه تغییرات و اتفاقات  مربوط به یک نمای شیشه ای  را مانند ضربه پذیری ، آتش‌سوزی، زلزله و غیره را انجام داد و با توجه به این قابلیت ها نسبت به اجرای یک نمای شیشه ای بهره برداری نمود .

 

معرفی نمای اسپایدر

اصولا شیشه سازه اسپایدری یک شیشه لمینت شده است که از دولایه شیشه سکوریت درجه یک و یک لایه طلق که بین دو شیشه قرار گرفته است ساخته می‌شود. این شیشه‌ها از جنس نشکن هستند و در برابر ضربه‌ها و طوفان دارای مقاومت بالا و عایق حرارتی و صوتی می‌باشند. طراحان می‌توانند با استفاده از این شیشه‌ها، یک محیط کار بسیار زیبا و بیشترین نور روز در فضای داخلی ساختمان را ایجاد کنند.

امیدواریم توانسته باشیم معرفی نمای spider را به خوبی برای شما انجام داده باشیم.

انواع نمای اسپایدر

حالا بعد از معرفی نمای اسپایدر قصد داریم تا انواع نمای اسپایدر را به شما معرفی کنیم  :سازه شیشه‌ای اسپایدر به سه دسته فلزی، شیشه‌ای و کابلی تقسیم‌بندی می‌شوند اینها بخشی از انواع نمای اسپایدر هستن. تفاوت اصلی این نماها باهم در سازه پشتیبان آن‌ها است و ازنظر اتصال یراق با شیشه بین آن‌ها  تقریبا یکسان می‌باشند. در تمامی انواع نمای اسپایدر باید برای جلوگیری از ریزش و شکستن از شیشه های لمینت استفاده کنید.

 

انواع نمای اسپایدر

 

نمای شیشه ای فلزی یا فولادی

در نمای شیشه ای فلزی یا فولادی سیستم نگهدارنده این نما با استفاده از لوله‌های فولادی و فلز است که جزو پرکاربردترین نوع نماهای شیشه ب حساب می‌آید. قطر و ضخامت لوله‌های فولادی به وزن شیشه، موقعیت جغرافیایی پروژه بستگی دارد که تیم طراحی این را در نظر می‌گیرند. روش نصب این نما به این صورت است که شیشه‌ها بر روی استیل ضد زنگ و لوله‌های ضد زنگ نصب می‌شوند، این لوله‌ها که با سری متحرک ساخته شده‌اند تا قابلیت تحمل تنش روی شیشه را داشته باشد.

نمای اسپایدر کابلی یا خرپایی

در نمای شیشه‌ای کابلی که بجای استفاده از فلز از کابل استفاده می‌کنند و این کابل‌ها وزن کلی سازه را تحمل کرده، همچنین برخلاف سازه دیگر که از لوله‌های استیل و تیغه‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند، در اینجا از کابل‌های قدرتمند بکار گرفته می‌شوند که طراحی این سازه نیازمند محاسبات دقیق و بسیار قوی است. ازنظر هزینه‌ای نسبت به دو سازه دیگر قیمت بالاتری دارد و به دلیل ساختار پیچیده اجرای مشکل تری دارد اما خود من نمای اسپایدر خرپایی رو خیلی میپسندم

نمای اسپایدر فین گلس

نمای اسپایدر فین گلس همان‌طور که از نامش پیداست برای طراحی و پیاده‌سازی این نما از تیغه‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود و به‌عنوان یک ارتعاش گیر در برابر نیروی باد عمل می‌کند. در نمای اسپایدر فین گلس تیغه‌های شیشه‌ای نیز مانند دو سازه دیگر از مقاومت بسیار بالایی برخورد است که به‌صورت عمومی و افقی به‌وسیله قطعات مخصوصی به یکدیگر متصل می‌شوند.

قطعات لازم برای اجرا نمای اسپایدر :

در اجرای نمای اسپایدر نیاز به قطعات و لوازم مخصوص آن است که به شرح زیر می‌باشد:

قطعه اسپایدر

اسپایدر به عنوان قطعه اصلی و نگهدارنده شیشه در نما است قطعه اسپایدر و با توجه به موقعیت و نحوه قرارگیری شیشه از مدل‌های تک‌شاخ، دوشاخ، سه شاخ و چهارشاخ استفاده می‌شود.

اتصال‌دهنده اسپایدر

اتصال‌دهنده اسپایدر  وظیفه اتصال اسپایدر با سازه‌ها را دارد و همچنین نیروی واردشده به مفصل‌ها را به سازه اصلی منتقل می‌کند.

شیشه اسپایدر

در اجرای نمای عنکبوتی از انواع شیشه‌ها که وظیفه پوشش نما را بر عهده‌ دارند، استفاده می‌شود. این شیشه‌ها مقاومت بالا در برابر فشار و دما رادارند.

اسکلت اصلی

اسکلت بخشی از سازه است که تمام فشارهای وارده به نما را تحمل می‌کند، ضخامت اسکلت‌ها بستگی به ابعاد سازه و شرایط آب و هوایی پروژه دارد.

روتیل یا بست شیشه اسپایدر

از روتیل یا بست شیشه اسپایدر های شیشه‌ای برای تثبیت کردن و نگهداری شیشه‌های با ضخامت بالا در سه نوع مفصلی، تک جداره و دوجداره استفاده می‌شود.

مزایای نمای شیشه‌ای اسپایدر:

  • بالا بودن سطح امنیت و ایمنی ساختمان
  • سبک بودن و داشتن اتصالات با مقاومت بالا در برابر زلزله و …
  • تنوع بالا در شکل و طرح و رنگ
  • بهره‌وری از نور خورشید و روشنایی بالا در روز
  • عایق‌بندی در برابر صوت، حرارت و رطوبت
  • داشتن سادگی جزئیات اجرا و زیبایی منحصربه‌فرد در نما
  • قابلیت جابجایی نمای اسپایدر
  • پایین بودن وزن نسبت به دیگر سازه‌ها

معایب نمای شیشه‌ای اسپایدر:

  • نیاز به محاسبات دقیق و پیچیده مهندسی
  • حساسیت و نظارت دقیق در آب‌بندی شیشه‌ها
  • پیچیده بودن ساختار نما
  • هزینه به نسبت بالا

فرایند اجرا نمای اسپایدر:

 

فرایند اجرای نمای اسپایدر

این نما را با کمک سازه فلزی و کابلی می‌توان اجرا کرد. نصب این نما پیچیده و زمان‌بر است و حتی ابعاد میلی‌متری نیز در این کار اهمیت زیادی دارد. در اولین مرحله اتصال نقطه‌ای اسپایدر را به سازه فولادی جوش دهید. سپس جفت اسپایدر را به بخش اول جوش‌خورده متصل کنید. در مرحله سوم، رول اسپایدر را به پانل شیشه‌ای متصل نمایید. در آخرین مرحله رول شیشه‌ای را به جفت‌های اسپایدر نصب کرده و آن‌ها را به‌درستی تنظیم کنید تا نصب یک بخش کامل در این نقطه به پایان برسد.(توضیحات بسیار خلاصه بود جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرین )

دلیل انتخاب نمای اسپایدر نسبت به سایر نماها

اجرا و نصب این نما باوجود پیچیدگی‌ها که نیازمند بهره‌گیری از متخصصین ماهر است، ولی نسبت به سایر نماهای شیشه‌ای بسیار زیبا و شکیل است. استفاده از این نما برای ساختمان‌های تجاری و خیلی بزرگ گزینه ایده آلی است، این نما را می‌توان به چند روش نصب کرد و هرکدام تفاوت‌هایی نیز باهم دارند.

مشاوره اجرای نمای اسپایدر :

ما در نماتولز توانایی ارائه مشاوره درمورد اجرای نمای اسپایدر به شما را دارا میباشیم اجرای نمای اسپایدر دارای پیچدگی های بسیاری است در مجموعه ی نماتولز تیم فنی ما دائما درحال ارائه مشاوره اجرای نمای اسپایدر است .

مشاوره اجرای نمای اسپایدر

ما اماده ارائه  خدمات طراحی شاپ و برسی تکنیکال و ارائه مشاوره اجرای نمای اسپایدر به شما عزیزان میباشیم درجهت دریافت سوابق و اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید .

خرید متریال نمای اسپایدر :

ازجمله خدماتی که ما در نماتولز ارائه میدهیم خرید و فروش انواع ابزار ها و متریال های موجود برای اجرای نمای اسپایدر یا همان Spider هست اگر شما به دنبال خرید متریال نمای اسپایدرساختمان خود هستین میتوانید از خدمات ویژه ما استفاده نمایید .

خرید متریال نمای اسپایدر

قبل از خرید متریال نمای اسپایدر خود بدانید  : قطعات و متریال های نمای اسپایدر در نماتولز معمولا به دو شکل تولیدی خود نماتولز میباشد و یا بصورت وارداتی تخصصی از کشور های سازنده و بطور قطع مجموعه ما بهترین مکانیست که شما میتوانید تمامی متریال های نمای اسپایدر ساختمان خود را خرید نمایید.

 

 

"توجه : محتوای اموزشی ارائه شده بصورت خلاصه تهیه شده است "

 

مطالب مرتبط

تماس بگیرید : 623 10 10 9 - 021