منو
پست شماره : 3203

لاستیک pvc چیست ؟ کاربرد لاستیک pvc در نمای ساختمان | لاستیک پی وی سی

توسط نادرنیاکان
سپتامبر 12, 2021
لاستیک pvc چیست ؟ کاربرد لاستیک pvc در نمای ساختمان | لاستیک پی وی سی

لاستیک pvc چیست ؟ لاستیک pvc کاربرد های زیادی دارد و در صنعت ساختمان سازی نیز استفاده های زیادی دارد ، یکی از مهمترین استفاده ها آن کاربرد لاستیک pvc در نمای ساختمان می باشد.

این مصالح لاستیکی اغلب به صورت دیوار پوش ساخته می شوند که در طراحی های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

لاستیک PVC ، پلی وینیل کلراید می باشد که یک ماده جامد لاستیکی بوده که با افزودن روان کننده ها ، انعطاف پذیر می شود.

شیمی دانان روسی ایوان استرای میسلنسکی و فریتز کلیت از شرکت آلمانی Grisham Electron Chemistry قبل از آغاز قرن بیستم سعی کردند از PVC در محصولات تجاری استفاده کنند که به علت نبود امکانات و تجهیزات در آن زمان نتوانستند این کار را انجام دهند.

PVC یکی از مهمترین و پرکاربردترین محصولات در صنعت پتروشیمی به شمار می رود که کاربرد های فراوانی دارد.

PVC به دلیل قیمت مقرون به صرفه و سهولت استفاده در صنعت ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد .

کاربرد های لاستیک PVC در نمای ساختمان

کاربرد های پلاستیک PVC

به علت اینکه سبک کردن سازه ها در ساختمان ها جزو اهداف اصلی سازندگان و مهندسان می باشد ، استفاده از مصالح سبک وزن همچون لاستیک epdm اهمیت زیادی پیدا کرده است.

این مصالح اگرچه به علت استفاده از لاستیک جزو مصالح مخرب محیط زیست قلمداد می شوند اما مزایایی بسیار جذابی دارند که این عیب را به راحتی پوشش می دهد. در ادامه مزایای استفاده از لاستیک PVC در نمای ساختمان را به تفصیل بیان می کنیم.

مزایای لاستیک PVC در نمای ساختمان

مزایای پلاستیک PVC در نمای ساختمان

لاستیک PVC مزایای زیادی دارد که استفاده از ان را به جای سنگ های طبیعی در نمای ساختمان ها توجیه می نماید.

سبک بودن

عایق بودن

به دلیل اینکه این مصالح از پلاستیک تهیه می شوند عایق بسیار خوبی در برابر برق می باشد ، همچنین به دلیل اینکه نوع ساخت آن ها از رشته های پلیمری بوده عایق رطوبت خوبی نیز می باشد و زمانی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند از دیوار ها و ستون ها در برابر باران و رطوبت حفاظت می نماییند.

دوام بالا

دوام بسیار بالای پی وی سی نیز یکی از مزایای مهم در استفاده آن در نمای ساختمان می باشد دوام بالا می تواند هزینه های آینده را کاهش دهد.

تنوع طرح و رنگ

سرعت اجرا

طول عمر بالا

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری PVC

در برخی از ساختمان هایی که نما های منحنی و دایره ای دارند استفاده از مصالح سنگی و چوبی بسیار دشوار خواهد بود به همین دلیل در ساختمان هایی که نما های منحنی و قوسی شکل دارند از لاستیک های PVC استفاده می کنند.

قابلیت شست و شو

اگرچه بیشتر نما های ساختمانی قابلیت شست و شو دارند و ممکن است جزو مزایای منحصر به فرد Pvc به شمار نرود ، اما دانست این موضوع شاید بتواند کمک مناسبی به انتخاب آن برای شما داشته باشد.

معایب لاستیک PVC نمای ساختمان

ویژگی ها و مزایای پانل های PVC بسیار زیاد هستند اما با این حال معایبی نیز دارند که قبل از انتخاب ان ها برای نمای ساختمان از این عیب ها آگاه شوید.

یکی از اصلی ترین معایب استفاده از لاستیک PVC در نمای ساختمان خطر برای محیط زیست می باشد.

به علت اینکه پایه این مصالح لاستیک می باشد و پلاستیک جزو مواد تجزیه ناپذیر طبقه بندی می شود ، استفاده از آن آلودگی های محیط زیست را افزایش می دهد ، در برخی از مناطق جهان اجازه استفاده از آن ها صادر نمی شود و به جای آن از فایبر سمنت برد ها استفاده می کنند.

 

 

این مقاله توسط نویسده با سطح دانش فنی پایین نوشته شده از شما درخواست میکنیم درصورت وجود ایراد برای ما ارسال کنید

مطالب مرتبط

تماس بگیرید : 623 10 10 9 - 021